2 fete din Macedonia promoveaza muzica romaneasca dincolo de granitele tarii

Poate ca unii dintre voi stiti deja de cele doua fete nascute din Macedonia,  de 21, si respectiv 26 de ani,  care plecate fiind in Chicago canta in limba romana melodii de-ale noastre. Trebuie sa va spun ca ele nu au facut cursuri de limba romana, si nici nu au rude prin Romania, ci doar au o obsesie fantastica de a invatat limba noastra si de a canta melodii romanesti. Pana acum au deja facute coveruri dupa melodii precum „Manifest” a lui Guess Who; „Dragoste la prima vedere” a lui Alex Velea si Connect-R; „Si ce?” de la formatia Voltaj; sau „Plec”, melodie cantata de cunoscutul cantaret de muzica hip-hop, Nane.

Salutari Tuturor!
Adica… Nu suntem romance dar apreciam tara voastra si ne place muzica voastra mai mult si d-aia am hotarat si facem coveruri romanesti. Suntem din Macedonia dar locuim in Chicago. Eu (Nevena) am avut o obsesie cu Romania incepand 2004. Sunt compozitoare si sper sa incep o cariera muzicala in Romania. Sora mea (Kalina) a invatat „o leaca” de romana in acest proces. In 3 simple cuvinte, Kalina e: frumoasa, talentata, si amuzanta. Sper sa va place tot ce avem pe contul nostru si sa stiti ca ne mandrim de Romania in acelasi mod in care ne mandim de Macedonia.
V-am pupat,
Nevena si Kalina

Nevena Neskoska, nascuta pe data de 21 decembrie 1991 in localitatea Ohrid, Macedonia, este capul rautatilor si cea care a dat startul acestei obsesii, si credeti-ma ca intelege si scrie (conversational) foarte foarte bine in limba romana. Despre ea putem afla mai multe din descrierea postata pe pagina ei de facebook:

Nevena Neskoska este recunoscută în România ca fata macedoneană din Chicago, care face covers după melodii româneşti. Ea este adesea văzută ca un personaj ciudat, care pentru un motiv oarecare, pe care ea însăşi nu şi-l poate explica, s-a îndrăgostit de muzica şi limba română de cand era mică. Născută pe 5 decembrie 1991 în Ohrid Macedonia, Nevena s-a mutat cu familia ei în Statele Unite în anul 2000, cu speranţe pentru un viitor mai bun.
În 2004, O-zone a ieşt pe piaţă cu melodia Dragostea Din Tei şi de atunci Nevena a început să asculte muzica românească.

“În fiecare zi când mă întoarceam de la şcoală ascultam muzică românească cel puţin 2 ore, fie că este vorba Akcent, O-Zone, 3 Sud Est şi chiar Taraful Haiducilor. Arsenie Toderaş de la O-Zone a fost unul dintre idolii mei şi primul motiv pentru care m-am îndrăgostit de limba română şi muzică.”

Nevena este în primul rând un muzician cu un talent de interpretare şi de armonizare. A învǎţat pianul singură când era mică și a fost mereu cunoscută pentru îdemnarea ei în muzică. La vârsta de 5 ani urmărea lecţiile de pian luate de sora ei și imita mai târziu aceleaşi melodii după ureche. La varsta de 10 ani, fratele ei a inceput să o învăţe să cânte la chitară. Acest instrument a ajutat-o să câștige o perspectivă diferită asupra muzicii româneşti. Ea a fost capabilă de a experimenta diferite genuri de muzică, şi de a dezvolta în cele din urmă un stil al ei. Adevărul este că ea nu a beneficiat niciodată de instrucţii profesionale sau lecţii pentru orice alt instrument. În cele din urmă, la vârsta de 18 ani, Nevena a inceput să compună melodii în limba română şi engleză. În ultimul an, ea a completat şase piese cuprinzând genurile de club, dance şi chiar hip-hop. Nevena continuă să lucreaze la multe alte melodii.

„Am realizat că nu era greu să compui melodii simple care prind repede la public. Scopul meu este de a compune melodii care ating sufletul ascultătorilor la fel cum și alţi compozitori şi muzicieni au făcut-o pentru mine.”

Puteti sa le urmariti pe canalul lor de youtube, Balkanice sau sa vorbiti cu ele pe facebook la adresele Nevena Neskoska si Kalina Neskoska. Din pacate nu le-a cucerit si tara in asa fel incat sa se mute in Romania, dar poate le convingeti voi, cine stie 🙂 .

nevena & kalina neskoska

3 gânduri despre „2 fete din Macedonia promoveaza muzica romaneasca dincolo de granitele tarii

    1. Îmi pare bine că știu măcar atât de bine limba română, ținând cond de faptul că au învățat singure, fără profesor.

  1. Salut,

    Iti urmaresc atent post-urile de pe blog. Imi place cum scrii. Asta m-a determinat sa-mi deschid si eu un Blog. Vreau sa intru si eu in comnunitatea voastra si o sa-mi postez zilnic opiniile. Am inceput deja.
    Te invit sa facem schimb de link-uri in Blogrol. Asta daca iti place desigur cum scriu.
    Eu sunt la inceput dar sper ca vom fi prieteni pe viitor.
    Eu am sa te urmaresc in continuare! Tine-o tot asa!

    Cu stima,
    Ionut Alin.

Drept la replică:

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.